Mateusz Bujak: Jestem studentem informatyki oraz członkiem koła RESET. Moja pasja to tworzenie oprogramowania, jednak od dziecka interesowałem się również grafiką komputerową. Zainteresowałem się tworzeniem gier komputerowych, ponieważ pozwala mi to na połączenie obydwu z tych zainteresowań. Lubię w tej dziedzinie to, że znajduję w niej nie tylko wyzwania techniczne, ale także pole do wyrażenia swojej kreatywności. Szczególną ciekawość wzbudza we mnie wirtualna rzeczywistość, ponieważ jest to stosunkowo nowa technologia i wszystkie jej zastosowania nie zostały jeszcze odkryte. Ten potencjał dla innowacji motywuje mnie do poznawania jej.
Szymon Białek: Od najmłodszych lat interesowałem się grami. Mój entuzjazm dla gier był tak duży, że zawsze chciałem wiedzieć, jak działały, jak były projektowane i programowane. Kiedy po raz pierwszy dowiedziałem się o Unity – silniku gier, który pozwala na tworzenie w różnych środowiskach, w tym w wirtualnej rzeczywistości, wiedziałem, że to jest coś dla mnie. Zacząłem poznawać Unity i szybko zacząłem tworzyć moje pierwsze gry. Od tego czasu moja pasja do Unity i gier tylko się pogłębiała. W ostatnim czasie skupiłem się szczególnie na tworzeniu gier w VR, ponieważ widzę w tym niesamowity potencjał i możliwości. Również jestem członkiem koła naukowego RESET.
O hackathonie dowiedziałem się poprzez reklamę w Internecie i od razu napisałem do Szymona czy chciałby wziąć ze mną udział. Z wielką chęcią się na to zgodził. Dla nas obu jest to pierwszy hackathon w jakim uczestniczyliśmy i dołączając do niego nie spodziewaliśmy się wygranej. Jedyne czego oczekiwaliśmy to zdobycie doświadczenia w pracy zespołowej przy tworzeniu gier i nowej wiedzy. Miło się zaskoczyliśmy. Zdobyliśmy 1 miejsce i nagrodę 1500 $ - dodaje Mateusz Bujak.
Hackathon rozgrywany był zdalnie i trwał tydzień, a motywem, do którego musiały nawiązywać zgłoszenia, były "kontrast i kontrola". Zainspirowani hasłem studenci Wydziału Budowy Maszyn i Informatyki stworzyli grę DepressINK. Rozpoczynając ją, gracz znajduje się w świecie, który jest ponury, smutny i pokryty bezbarwnym atramentem. Nie jest jednak bezradny, ponieważ dzięki magicznemu pędzelkowi i palecie kolorów ma możliwość przywrócić barwy i życie temu światu. W miarę postępu rozgrywki, gracz staje się świadkiem kontrastu między przeszłością a teraźniejszością, odmieniając przygnębiającą okolicę w miejsce radosne i pełne koloru.
Gratulujemy pomysłu, realizacji i wygranej!
_______________
Więcej informacji o hackathonie znajdą Państwo na stronie:
https://www.metaversecreators.dev/hackathon/
Organizatorem zawodów była amerykańska firma Dimension X:
https://dimx.dev/
©2022 WBMiI. Wszystkie prawa zastrzeżone.