Nowe laboratorium projektowania oraz animacji gier komputerowych!
Wydział Budowy Maszyn i Informatyki wzbogacił się o nowe laboratorium wykorzystujące różne techniki oraz oprogramowanie do projektowania oraz animacji gier komputerowych. W sali znajduje się 15 stacji graficznych umożliwiających:
Ponadto, możliwe jest projektowanie gier obsługujących wszelkiego rodzaju kontrolery lub gogle 3D różnej klasy - począwszy od: Oculus Quest 2, poprzez HP reverb czy Valve Index. Gamę rozwiązań VR uzupełnia Microsoft Holo Lens 2, czyli bezprzewodowy zestaw do obsługi rzeczywistości mieszanej. Umożliwia zapoznanie się z technologią rozszerzonej rzeczywistości (augumented reality) i zoptymalizowanie gry pod wybraną platformę sprzętową.
W laboratorium studenci pracują w grupach. W ramach przydzielonych zadań możliwe jest np. projektowanie oraz modelowanie cyfrowych awatarów postaci. Student staje przed tzw green screen'em, a pozostałe osoby zapisują sekwencję ruchów, którą wykorzystają w opracowywanej grze.
Jak wspomniano, oprócz realizacji projektów gier możliwe jest modelowanie, teksturowanie i animowanie obiektów wykorzystując programy Blender i MakeHuman.
W ramach zajęć studenci poznają także nowe sposoby interakcji człowiek - komputer. Oprócz klasycznych technik, poznają sterowanie poprzez ekrany dotykowe, kontrolery VR (umożliwiające symulowanie gestów) jak i śledzenie ruchów ciała i dłoni. Ruch kończyn dolnych testowany jest wykorzystując bieżnię KatVR.
©2022 WBMiI. Wszystkie prawa zastrzeżone.