Analiza i numeryczna symulacja procesów roboczych w silnikach spalinowych,
Analiza i dobór parametrów procesu wtrysku w silnikach o zapłonie samoczynnym,
Badania nad spalaniem paliw alternatywnych w silnikach o zapłonie iskrowym i o zapłonie samoczynnym,
Doświadczalna i numeryczna analiza procesów zasilania w silnikach dwupaliwowych.
Unikalny sterownik układu common rail, umożliwiający podział dawki na 5 części, swobodne kształtowanie wielkości, profilu i czasu wtrysku dawek częściowych przy systemie wielofazowym „multijet”.
Najwyższej klasy specjalistyczna aparatura do indykowania silników.
Nowoczesne laboratoryjne urządzenia do analizy spalin silników.
Unikalna aparatura do programowania procedur sterowania wtryskiem, zapłonem, recyrkulacją i doładowaniem silników ZI i ZS.
Stanowiska dynamometryczne do badań: silników, pomp wtryskowych, pompowtryskiwaczy, elementów układów sterowania.
W pełni zautomatyzowane stanowiska badawcze silników ZS 1.3 SDE oraz 1.7
Nowoczesne stanowisko badawcze silnika ZS 1.3 SDE zasilanego dwupaliwowo
Stanowisko badawcze silnika ZI 1.1 MPI zasilanego dwupaliwowo (benzyna-alkohol)
Stanowisko do badań układów zasilania silników ZS i wyznaczania przebiegów wtrysku
Wydział Budowy Maszyn i Informatyki otrzymał dofinansowanie od Ministra Edukacji i Nauki z programu Doskonała Nauka w kwocie ok. 54 000zł na wsparcie XII Międzynarodowej Konferencji Studentów oraz Doktorantów „Inżynier XXI wieku”.